Propagace na Oblíbený.cz

Rozšířené vyhledávání

Cvičení se švihadlem

Typ článku: Sport a tělovýchova

Datum vložení: 19. 11. 2010

Cvičení se švihadlem Při skákání přes švihadlo se zapojuje značná část těla a to zejména zadní část stehen, lýtka, předloktí, svaly hrudníku a horní část zad. Za 10 minut skákání přes švihadlo spálíte přibližně 120 kalorií.


Cvičení se švihadlem

 

Cvičení se švihadlem neboli skákání přes švihadlo je účinný pro udržování tělesné kondice, spaluje tuky, formuje svaly a bojuje proti celulitidě. Zlepšuje se také činnost oběhového systému, koordinují se pohyby a zvyšuje vytrvalost. Nejen že si zlepšíte svoji fyzickou kondici ale také skákáním zhubnete. Při skákání přes švihadlo se totiž zapojuje značná část těla a to zejména zadní část stehen, lýtka, předloktí, svaly hrudníku a horní část zad. Za 10 minut skákání přes švihadlo spálíte přibližně 120 kalorií.

 

Nejen že spálíte u švihadla kalorie, ale vytrénujete svoje tělo, navíc po takovém cvičení se vám bude mnohem lépe spát. Proto se skákání doporučuje těm, kteří mají problémy se spánkem. Skákání by jste měli přizpůsobit svým fyzickým schopnostem. Dobré je začít od nejnižší intenzity, zhruba 60 přeskoků za minutu, pak postupně intenzitu zvyšte až na maximum 180 přeskoků za minutu.

Jako ideální rychlost při skákání se doporučuje, když dosáhnete tepové frekvence asi 120 až 130 tepů za minutu. Během skákání by jste měli měňit druhy přeskoků, aby jste nepřetěžovali klouby jednostranně, proto třeba skákejte střídavě z jedné nohy na druhou, snožmo, vpřed, vzad, a podobně.


Jak by jste měli cvičit

Při skákání by jste měli používat vhodnou obuv, abyste zabránili tvrdým dopadům na podložku. Trup vždy mějte vzpřímený a kružte švihadlem, pohyb by měl vycházet ze zápěstí. Paže mějte mírně pokrčené a držte je u těla a tak skákejte. Nižší skoky jsou lepší, nenamáhají tolik klouby.

 

Druhy skákání a k čemu jsou dobré

- Stůjte rozkročmo a vzpažte, švihadlo by mělo viset volně za tělem, kružte trupem tak, aby se střed švihadla pohyboval nízko nad zemí, tím si procvičíte pohyblivost páteře.

- Stůjte rozkročmo a upažte, švihadlo mějte přeložené na polovinu za zády, kmitejte pažemi vzhůru a dolů se současným napínáním švihadla. Délku švihadla můžete postupně zkracovat omotáním konce kolem ruky. Toto cvičení je dobré na protahování prsního svalstva a zvyšování pohyblivosti ramenních kloubů.

- Stůjte rozkročmo a upažte, opět mějte švihadlo přeložené na polovinu za zády, předkloňte se vlevo a dotkněte se pravou rukou špičky levé nohy, vzpřimte se a totéž zacvičte opačně. Švihadlo by mělo být za zády stále napjaté. Tímto procvičujete pohyblivost páteře a  protahování svalstva na zadní straně nohou.

- Klekněte si a přednožte levou nohu, opřete ji chodidlem o zem, vzpažte, švihadlo složené na čtvrtinu mějte nad hlavou. Poté si sedněte na pravou patu, hluboce se předkloňte a dotkněte se švihadlem špičky levé nohy, pak totéž opačně. Tohle cvičení je také dobré k procvičení páteře. 

Začátečníkům budou pro začátek stačit jen přeskoky přes švihadlo snožmo na místě a přeskoky snožmo vzad.

 

Když složíte švihadlo na polovinu, můžete cvičit obdobné cviky jako s krátkou tyčí. Účinná jsou především cvičení izometrické síly, nejtypičtější jsou ale přeskoky kroužícího švihadla, které dynamicky posilují svalstvo nohou a současně rozvíjejí činnost vnitřních orgánů a to oběhového, dechového a termoregulačního systému, které vás přinutí k pravidelnému rytmu dýchání a přispěje k zlepšení kloubní pohyblivosti, zejména v kloubu zápěstním a hlezenním.

 

Autor - jessynka  



Autor: jessynka

Přidat článek

Přidat příspěvek do diskuse

Vaše jméno:
Příspěvek:
smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík
Pro vkládání aktivních odkazů musíte být přihlášen.
Antispam: do kolonky zadejte součet (plus) čísel jedna a pět (zadejte číslovku)
   

Diskuse o článku Cvičení se švihadlem

U článku není žádný komentář

Články o kultuře, zábavě a cestování

Vkládejte jen vlastní články shodné s tématem webu. Nevhodné články budou smazány. Zakazujeme vkládat texty z jiných webů. Při porušování autorských práv nás prosím kontaktujte.

O sekci články o kultuře

Reklama za vstupenky • Požádat o aktualizaci článku • Jak přidat článek?

 

Autory článků jsou sami uživatelé. Vkládejte prosím pouze vaše vlastní články, které jsou shodné se zaměřením našeho webu, tedy články o kultuře. Oblibeny nenese odpovědnost za jejich slohovou podobu a gramatické chyby. Nevhodné články budou bez varování smazány. Oblibeny.cz si vyhrazuje právo smazat, nebo změnit obsah článků. Je zakázáno vkládat texty z jiných webů. V případě podezdření na porušování autorských práv nás prosím neváhejte kontaktovat. Naleznete u nás novinky ze světa kultury, informace a články, hudební recenze, kulturní zprávy, aktuality o tom co se kde děje a jiné aktuální události.

© 2008 - 2012 oblibeny.cz • webdesign toprecepty.cz • created by j-soft.cz

Kontakty, o webu • Mediální partneřiFacebook