Katapult - diskografie a koncerty

https://www.katapult.cz/  Žánr: Rock

Katapult

Katapult

Informace o skupině

1975 Původní název skupiny, ze které vlastně Katapult vznikl, byl MAHAGON. Obsazení: O. Říha, J. Šindelář, V Krampol. Kapela působila v Plzni a Západočeském kraji a jednalo se o jednu z nejpopulárnějších skupin. Koncem roku 1974 „orgány státní moci“ vydaly na Mahagon totální zákaz činnosti v zpč. kraji, a tak se kapela doslova ze zoufalství přemisťuje do Prahy, kde získává takzvané „přehrávky“, tj. povolení ke hraní. Stává se oficiální pražskou skupinou a je registrován u Okresního kulturního střediska Praha-západ. Záchranná operace se podařila zejména proto, že komunistická moc na úrovních krajů nesahala z kraje do kraje. Dne 7. srpna 1975 se Mahagon po neúspěšném jednání se stejnojmennou pražskou skupinou /Petr Klapka/ oficiálně přejmenovává na KATAPULT. Problém s názvem vyřešil Kohout, který přichází právě od skupiny Katapult, která existovala přibližně jeden rok, vydala jeden singl a rozpadla se. (Sodoma, Kohout, Fořt, Kulhánek, Větrovec, Kubík). Nikdo z muzikantů proti „uloupení“ názvu neprotestoval, takže vznikla kapela, která odehrála několik koncertů v následovném složení: O. Říha (kytara, zpěv), J. Šindelář (baskytara, zpěv), A. Kohout (bicí), L. Podubecká (zpěv), V. Krampol (percussion). Ještě v témže roce odchází V. Krampol a posléze L. Podubecká. Základní sestava Katapultu se koncem roku krystalizuje do závěrečné podoby: Říha, Šindelář, Kohout. Absolvují velké množství „klasických“ venkovských tancovaček a občas odehrají koncert. Vzniká původní český repertoár. 1976 Počátkem roku nahrává Katapult svoji první SP desku pro Supraphon a v březnu odchází Tolja Kohout. Je nahrazen Jaroslavem Kadlecem. Přesně 5. května přichází do prodejen SP Půlnoční závodní dráha/Lesní manekýn, a stává se okamžitě bestsellerem. Komunisti v Plzni mezitím zjistili, že se Katapult původně jmenoval Mahagon a okamžitě rozšířili zákaz vystupování i na nový název. Katapult startuje k výšinám přes první zákazy. Pokus o získání „profesionální“ přehrávky u Pražského kulturního střediska nevyšel, a tak je usilovně hledána jiná umělecká agentura. Jsou realizována první vystoupení v pražských rockových klubech – Futurum, D-klub, Amfora, Strahov (studentské koleje), VŠZ Suchdol. V září vychází další singl Já nesnídám sám/Tichá pošta. Prodej doslova vyděsí Supraphon i Katapult, zájem je obrovský a desky se lisují ve velkých nákladech – více jak 50.000 ks. Koncem roku pomáhá Katapult ještě Viktorovi Sodomovi realizovat jeho sólový projekt a nahrává s ním sérii písniček pro SP desky Salón krásy/Snad jsem to já, To chce krém/Kdybych měl to štěstí, Móda/A to nás láká. Supraphon bez vědomí skupiny zneužívá její stoupající popularitu a vrhne singly na trh pod názvem Viktor Sodoma a Katapult. 1977 Vycházejí singly Vlaky v hlavě/Nalaď si život do C-dur a Hlupák váhá/Nebreč, kdyby za to stál. Hlupák váhá se bez čtrnácti dní drží celé dva roky v interním žebříčku Supraphonu „Top Twenty“ (prodejnost desek) a celkový prodej dosáhl skoro 150.000 ks. Ojedinělý rekord v historii české populární hudby. Tento rok je zejména pozvolným, přirozeným přechodem od klasických tancovaček ke koncertům. Byla získána profesionální registrace u Středočeské agentury KPFKE. (Krajský podnik pro film, koncerty a estrády). Později byla přejmenována na SKKS. (Středočeské krajské kulturní středisko). V srpnu odchází Jarda Kadlec a je bleskově nahrazen Toljou Kohoutem, který se vrací, aby pomohl zejména při nahrávání první LP desky. Ve dnech 30. 9. a 1. 10. se natáčí živý záznam koncertů v KD Novodvorská v Praze. V průběhu roku jsou absolvována první velká koncertní turné včetně historického koncertu 19. 5. Brno – Velodrom, kde před návštěvou více jak 10.000 lidí hráli vedle Katapultu ještě – Olympic, Etc., Corvina a SBB. V Západočeském kraji trvá zákaz vystupování, zejména v okrese Plzeň – sever a z neznámých důvodů začal fungovat i zákaz Katapultu v okrese Tábor. Pětadvacátého listopadu hraje Katapult v pražské Lucerně a okamžitě po něm tehdejší Ministerstvo školství ČSR vykonstruovalo stížnost na chování fanoušků Katapultu a začalo se schylovat k dalšímu zákazu. Časopis Mladý svět zařadil do ankety čtenářů „Zlatý slavík“ poprvé kategorii skupin. Katapult obsadil hned napoprvé 4. místo. 1978 Vychází singl Katapult/Blues. Reedice singlu Půlnoční závodní dráha/Lesní manekýn mezitím dosáhla konečného prodeje desky na hranici neuvěřitelných 120.000 kusů. První turné na Slovensko, kde hrál Katapult na tehdejší dobu před rekordními návštěvami 2000 – 3000 lidí. (Košice, Bratislava). Počet odehraných vystoupení za jediný rok dosáhl čísla 230. Vychází první LP deska KATAPULT – „stříbrné“ live album. Okamžitě dosahuje 1.místo v prodejnosti LP desek Supraphonu a její prodej se zastaví na čísle 150.000 ks. Časopis Melodie uveřejňuje v září „stěžejní“ článek „Jak Katapult rozdělil národ“. V anketě „Zlatý slavík“ se skupina umisťuje na druhém místě. Popularita a úspěchy prudce stoupají, ale existují i absurdní věci: na jaře ještě několik koncertů v Praze, ale potom již přichází tvrdý úder – zákaz vystupování v hlavním městě. Oficiální důvod nebyl nikdy sdělen, pouze vyhýbavé odpovědi. Následuje velmi zajímavá korespondence Oldy Říhy s orgány státní moci – bez úspěchu a odpovědí. Mezitím ovšem vystoupení na Festivalu politické písně v Sokolově. Svazákům z Prahy se Katapult hodil. Podařilo se dosáhnout zrušení zákazu vystupování na okrese Plzeň – sever a Tábor. 1979 Supraphon chrlí další singly: Až/Svobodárna a Maturant/Jsou špatný dny. V květnu se natáčí LP deska Katapult 2006 ještě s Toljou Kohoutem, který ale vzápětí odchází. Nahrazuje ho Milan Tutsch ze skupiny Citron. Kohout se ale ještě nakrátko vrací uprostřed slovenského turné, a to přesně 27. 8. do Banské Bystrice, kde před rekordní návštěvou 18.500 lidí zachraňuje Katapult. Milan Tutsch totiž nestačí svými výkony na hektickou atmosféru koncertů. Kohout dohrává turné až do 9. září a Katapult definitivně opouští. Následuje tvrdé zkoušení s Tutschem, ale ten nesplňuje předpoklady, a tak koncem roku odchází a je nahrazen Jirkou “Mamutem“ Stárkem. Katapult v tomto roce stihne ještě další nespočet horečné aktivity: opět maximální počet koncertů – 220, zájezdy do NDR a Polska, televizní pořady, turné s východoněmeckou skupinou „Combo Stern Meissen“, realizace filmu Hon na kočku. Doslova proti svojí vůli hraje Katapult pod pohrůžkou Pragokoncertu „když na Lyru nepojedete, tak nepojedete nikdy do zahraničí“, na festivalu Bratislavská lyra. Ale také po druhé na Politickém festivalu v Sokolově, kde po obrovských ovacích publika následoval okamžitý vyhazov před posledním koncertem a potom ihned opět zákaz hraní v celém Západočeském kraji. Zákaz hraní v Praze trvá. 1.místo v anketě „Zlatý slavík“. 1980 Vychází LP KATAPULT 2006 zároveň také v exportní anglické verzi. Prodejní úspěch je fantastický – 250.000 kusů!!! Dne 1. července je podepsána „exluzivní“ smlouva se Supraphonem na tři roky o vydání 1 LP každý rok. Hned v srpnu následuje informace pracovníků Supraphonu, že se nebude na základě telefonického příkazu, resp. zákazu vydávat nadále Katapult. Katastrofický rozkaz vydal soudruh Muller, vedoucí oddělení kultury ÚV KSČ. Začíná se pomalu schylovat k nejhoršímu. Ještě před tím vším dostává ovšem Katapult Zlatého slavíka za rok 1979 v Obecním domě v Praze, kde se natáčel televizní program. Po jeho odvysílání následuje v politických kruzích zděšení, drnčí telefony a Katapult pomalu mizí z televize, rádia, a novin. V táborských novinách Palcát je otištěn likvidační článek. Zákaz hraní v Praze a zpč. kraji trvá. Jako obvykle stihne Katapult zažít i úspěchy: velké množství odehraných koncertů trvá – 220, návštěvnost v průměru obvyklá – 3000 lidí na koncertě, často je nutno hrát dvakrát denně, nebo 2 až 3 dny po sobě v jednom městě. Při koncertní verzi 2006 vystupuje živě jako host Ota Petřina (kytara), občas jezdí i hráč na tahací harmoniku Tomáš Štern. Oba dva se ještě mimo další hostující hudebníky podíleli na nahrávání alba 2006. Posléze Petřinu nahrazuje Andy Seidl. Ještě než byla úplně zakázána televize, stihl Katapult vyhrát soutěžní program Hitšaráda s obrovským náskokem před ostatními soutěžícími písničkami konkurence. Až… byl národní hit. Vycházejí další „stěžejní“ články v novinách: „Katapult na konci růžových snů“ - Melodie 3/80 (I. Kytka) a „Katapult na oběžné dráze“ - Mladý svět 6/80 (J. Krůta). 1.místo v anketě Zlatý slavík. 1981 Znovu je nutno vyměnit bubeníka. Odchází Stárek a je nahrazen Kadlecem, který se v podstatě vrací. Katapult přebírá Zlatého slavíka za rok 1980 v Bratislavě, kam byl koncert a TV záznam přesunut z Prahy poprvé v historii této ankety, neboť chlapci v Praze přeci nesmí vystupovat! Televize odvysílá nakonec velmi zkrácený záznam, a to víceméně z povinnosti. V březnu je ukončena spolupráce s textařem a v podstatě čtvrtým členem skupiny Láďou Vostárkem. Katapult křižuje republiku s programem 2006. Absolvuje polské turné s tamější skupinou Perfect, které bylo velkým oživením a dodalo další chuť překonávat nesmyslné problémy a zákazy. A těch bylo stále dost. Protože… Katapult se nesmí objevit v televizi, v novinách je ticho po pěšině – vyšly pouze dva články v Mladém světě v souvislosti s anketou Zlatý slavík. Praha, Západočeský kraj – zákaz – stav trvalý. Rozhlas - nic nehraje. Začínají problémy i na východě Slovenska a v Jihočeském kraji. Tvrdě se ovšem pracuje na nových písničkách a novém programu, s vírou, že vše bude zase dobré. Spolupráce s textařem Pavlem Vrbou. Koncem roku byl učiněn pokus o návrat k vydávání desek, byly natočeny v Supraphonu čtyři písničky pro nové singly, ale komunisti na ÚV KSČ na všechno včas přišli a seřvali obchodního ředitele Supraphonu Karla Arbese, který všechno vymyslel telefonem až do Ruska, kde se právě nacházel. 1982 „Exluzivní“ smlouva o natáčení se Supraphonem se nedodržuje, Katapult netočí – stav zmrazení informací o skupině v médiích trvá. Nezbývalo, než něco vymyslet na překlenutí obtíží a zároveň si udržet sebevědomí a víru v lepší časy pro sebe i fanoušky. Začíná fungovat Fan klub, posílají se „novinky“ (xeroxované informace o životě skupiny), propagační materiál, fotky a také záznamy koncertů na kazetách po nocích kopírované na běžných magnetofonech. Hraje se nový program Katapult Story. Má úspěch, o kazety s jeho nahrávkou je mezi fanoušky velký zájem. Všechny tyto aktivity mají za úkol suplovat informační ticho. Sílí také tlak fanoušků na Supraphon, posílají tam dopisy, ale odpovědi šéfů firmy jsou velmi vyhýbavé, až trapné. Byl učiněn jeden z pokusů prorazit zákaz nahrávání desek. Právník dr. G. Bubník oslovuje v zastoupení Katapultu Supraphon a vyzývá jej k dodržení „exkluzivní“ smlouvy (k jejímu vypršení zbývá jeden rok), resp. k náhradě škod pro hudebníky. Bez úspěchu, žaloba nakonec nebyla podána. 1983 V lednu byl učiněn tvrdý pokus vrátit Katapult v Praze na koncertní pódia. Bylo připraveno pět koncertů v řadě za sebou v Klicperově divadle. Na poslední chvíli pražské úřady koncerty zakázaly. Byl realizován projekt udržet se alespoň v podvědomí lidí, singl Oldy Říhy Diskomóda/Král pasáže. Daří se – Diskomóda je hit! V květnu je nasazen program Hrajeme dál, jehož název lehce provokativně vystihoval náladu v Katapultu. Jsou stále rozmnožovány kazety se záznamy koncertů a některé písničky z programu Hrajeme dál se stávají hity. Pokračuje rozesílání „novinek“ fanouškům. V Praze se poprvé objevily nápisy nastříkané sprejem na zeď: „Nechte hrát Katapult!“ Pragokoncert náhodně zjistil, že Katapult nesmí hrát v Praze a okamžitě zakázal i zájezdy do zahraničí. Zákazy a informační blokáda trvají. Daří se ovšem udržet se v podvědomí lidí a co je nejdůležitější – na koncerty lidé chodí. 1984 Záchranné akce pomocí sólového projektu Oldy se daří. V lednu je Diskomóda nejprodávanější v Top Twenty Supraphonu. Vycházejí další sólo singly Oldy: Zítra/Smutná nevěsta a Zas někam pospíchám/Láska na první dotek. V květnu je Diskomóda v Top Twenty čtvrtá a Zítra sedmé. Účel je naprosto splněn, hit Zítra se točil v Bratislavě v TV a Olda měl za zády Šindeláře a Kadlece. Takže komplet Katapult. Vzápětí problémy pokračují – Diskomóda je zařazena na seznam písní, které se nesmějí v rozhlase vysílat. Zákazy trvají, pro masmédia Katapult neexistuje. Příteli Ivanu Kytkovi se podařilo do Gramorevue 11/84 propašovat jediný článek o Katapultu v tomto roce. Pro ilustraci dobové situace a pocitů kapely citujeme otázku a odpověď Oldy: Kytka: „Kdy se cítíte na elpíčko?“ Olda: „Okamžitě. Kdybych dostal nabídku, tak okamžitě. Vyměnil bych oba Zlaté slavíky, ty špendlíčky, za třetí LP desku. Někomu se to může zdát směšné, ale je to tak.“ Vychází kniha „Jen jednou dostat šanci“ (Práce. Pavel Frýbort). Původně se jednalo o scénář pro celovečerní film s Katapultem, který neprošel schvalovacím řízením ministerstva kultury. Posléze jej autor přepracoval do literární podoby. V knize je ovšem místo názvu skupiny Katapult používán název Paralax. Jsou zde popisovány zčásti velmi autentické příhody z koncertů a turné. 1985 Vychází další sólo singl Oldy Říhy – Nesmíš dát jenom na zdání/Obyčejnej rokenrol. Je nasazen nový, v podstatě záchranný program „Olda Říha a Katapult“. Skládal se ze tří částí: první – Oldovy sólo hity, druhý – komplet zpíval pouze Jirka Šindelář, třetí – velké katapultí hity. Na jaře začíná dlouho očekáváný zlom. Panton vydává singl Motorka/Signál „odjezd“, po dlouhé době Katapult opět na desce! Doslova hrdinský čin pantonských úředníků. Začíná jít do tuhého. Singl vznikl naprostou náhodou. Olda se domluvil s redaktorem Pantonu Alešem Sikmundem, který se prostě nebál desku vydat. Písničky byly drze natočeny v nočních frekvencích v supraphonském studiu Mozarteum a předány Pantonu. Šestadvacátého června hraje Katapult v Paláci kultury v Praze pro účastníky Spartakiády. Praha je uvolněna! Ve dnech 20. a 27. října dvě vystoupení v Domě Kovoprůmyslu na Smíchově. Po dlouhé době opět v západočeském kraji. Pro Čs. TV záznam písničky Rovnováha, kterou vysílá jak česká tak slovenská televize. Zdá se, že se podařilo přežít. 1986 Dlouholeté úsilí s pomocí mnoha přátel se naplňuje. Katapult se vrací do nahrávacích studií natáčet LP desku. Aby to nebylo jednoduché, po těžkém zákazu přichází rozkaz: „Žádný Panton, točit budete u Supraphonu!“ sdělil Katapultu lakonicky tehdejší ředitel Supraphonu Kvídera. Natáčí se deska Rock de Luxe. Říha, Šindelář, Kadlec a host T. Štern. Vychází singl Každý kluk/Máš na boku chmýří a Někdy příště/Na to zapomeň. Někdy příště je již pilotní singl pro nové LP a stává se doslova národním hitem. Vzápětí expeduje Supraphon LP Rock de Luxe. Prodej dosahuje nákladu 60.000 ks a k tomu dalších 20.000 putuje do Ruska. Startuje koncertní program Rock de Luxe. Koncem roku ale odchází z kapely Jarda Kadlec, který zanedlouho po odchodu tragicky umírá. Nový muž u bicích se jmenuje Pavel Lopata. Po dlouhé době „stěžejní“ článek v tisku: „Katapult – story bez svatozáře“ (Melodie 8/86, I. Kytka). 1987 Singl Inzerát/Modrý z nebe. Radio, TV, noviny, recenze, rozhovory – všechno jede na plný pecky. V březnu velký koncert v Brně, hala Rondo. Katapult slaví comeback na koncertě, kde vystupují dále Turbo, Futurum a Výběr. Návštěvnost na koncertech stoupá – Katapult opět křižuje republiku a vychutnává návrat. Ale jak kdysi řekl Olda „vždycky, když jdeme nahoru měníme bubeníka“, je to tady – Pavel Lopata dostává výpověď, protože nesplňuje naděje do něj vložené. Po těžkém rozhodování dvojice Říha-Šindelář a skoro beznadějné situace (bubeníci nejsou) přichází na doporučení Ondřeje Hejmy Milan Balcar. (Hejma: „Jedinej chlap, kterej s váma může hrát je Balcar!“) Olda pořizuje vlastní mobilní nahrávací studio a koncem roku již začíná Katapult natáčet živě svoje koncerty pro připravovanou LP desku, kterou hodlá vydat příští rok. 1988 Vychází singl Třináctá komnata/Rock and roller, jako pilotní singl pro LP Pozor, rock! Live 1988. V dubnu absolvuje Katapult velmi důležité show. Jako součást tehdejší slavné akce Rockfest se v pražské Lucerně uskutečnilo „Metalové matiné“ , kde Katapult vystoupil jako host a k smrti vyděsil všechny zúčastněné metalové kapely svým obrovským úspěchem u diváků. Vystupovaly skupiny: Citron, Arakain, Titanic, Kern, Tublatanka a Vitacit. Fan klub, který tolik pomohl skupině přežít problémy v minulosti, stále funguje, a tak se mohlo uskutečnit 30. dubna v pražském Domě Kovoprůmyslu na Smíchově setkání fanoušků s Katapultem. Pro zcela nabitý sál (přijeli lidi až ze Slovenska), odehrál mimo jiné Katapult i předpremiéru nového programu Pozor, rock!, který měl posléze premiéru 31. května ve Střední hale PKOJF v Praze. V prosinci bylo ještě absolvováno fantastické turné po celé republice se slovenskou kapelou Tublatanka. 1989 V lednu a únoru Katapult dokončuje ve vlastním studiu nové LP. Poprvé ve svojí historii může skupina natáčet a „míchat“ zvukový záznam podle svých představ a není tlačena časovým limitem. Vychází singl Spolkneme hada/V tomhle nejedu, jako pilot pro nové LP. V tomhle nejedu se stává dalším hitem, a tak Supraphon vrhá na trh nové LP…a co rock ´n´roll!!! Zdá se, že mnohaleté úsilí vrátit Katapult na špičku pop music vrcholí. V rozpětí květen až září jsou realizována tři důležitá turné – s Kernem, Elánem a britskou skupinou Winter´s Reign. Turné s Elánem končí v Praze ve Sportovní hale před na tehdejší dobu neuvěřitelnou návštěvou 7.000 lidí. 16. listopadu premiéra programu …a co rock´n´roll!!!. v pražské Lucerně. Den na to přišla revoluce a sní změna režimu. Komunisté, kteří se tolik snažili manipulovat s osudem Katapultu to mají spočtené. V tomto roce se pokusil Říha navázat spolupráci s textařem Láďou Vostárkem a Supraphon předává Katapultu s neuvěřitelným zpožděním Zlatou desku za LP 2006, jejíž prodej se zastavil někdy v roce 1980 na čísle více jak 250.000 ks. 1990 Na jaře se jedou obvyklá turné, ale zcela nečekaně oznamuje Katapult v TV programu Kontakt na ČT 1, že Dědek končí a odjíždí do USA. Na to reaguje Olda: „Katapult nikdy nekončí – uvidíme!“ Skutečně ale Katapult oznámí svůj poslední koncert na 21. června v Letním kině na výstavišti. Dědek odjíždí. Katapult přeruší po patnácti letech svoji činnost. V tisku vychází články „Do důchodu je ještě daleko“ (ČS voják – I. Kytka) a „Dosažený úspěch pro mne není úspěchem“ (Rock report – R. Houška). Turné s britskými Winter´s Reign v minulém roce inspirovalo Říhu k aktivitě, a tak byl okamžitě realizován nápad vytvořit exportní anglicky zpívanou desku s pracovním názvem Big Hits. Velké hity Katapultu v nových verzích otextoval a nazpíval Robbie „Animal“ Hurley, zpěvák Winter´s Reign ve vlastním studiu Katapultu. Deska nakonec vyšla s názvem Taste of Freedom (Chuť svobody). Na Supraphonu vládne po revoluci trochu chaos, s termínem vydání se váhá. Vychází alespoň pilotní singl All I Want Is A Chance / Get It High. Elpíčko je v podstatě Big Hits Katapult. Největší hity znovu nahrané a přearanžované pro zahraniční trh. Na desce je patrný zvláště „excelentní“ výkon Robbie Hurleyho. Supraphon nakonec desku dává na trh, ale prodej a reklamní kampaň řádně „neošetřuje“, firma má v této chvíli sama starosti s překotnými změnami v oblasti nové firemní struktury. Říha, mezitím uzavřen v nahrávacím studiu pomáhá po návratu Lenky Kořínkové z Austrálie jejímu uměleckému návratu do filmu a pop music. Produkuje singl Máš na boku chmýří/Bolest i slast. Máš na boku chmýří je vlastně cover verze singlové písničku Katapultu, dokonce snad první cover verze, která potom spustila úplnou lavinu různých verzí starších českých písniček. Singl vyšel na vlastní etiketě Říhy, Pop and Rock. Zajímavostí ovšem ještě je sestava hudebníků, kteří singl nahrávali: Říha – kytary, Balcar – bicí, Kusák – basa a klávesy. Jako dobrý fór zněl název této „skupiny“ na etiketě – KAT´S. Byla to prostě česky napsaná anglická zkratka pro Katapult. Říha stačil ještě k desce vyrobit videoklip, ale Kořínková a Kusák nevydrželi tvrdý producentský tlak a z celého projektu odstoupili. Katapult nehraje. 1991 Katapult nehraje. Říha vydává alespoň první singlovou kolekci Hit album Katapult na CD a MC v licenci Supraphonu. 1992 V únoru Říha telefonuje Šindelářovi, jestli si nechce zahrát „jen tak“ na plese podnikatelů v Hostivicích u Prahy. Vystoupení má takový úspěch, že se okamžitě dohodnou na několika dalších vystoupeních. Během roku jich absolvují asi třicet, sami říkají „cvičných show“ za účelem vlastní relaxace. S úžasem zjišťují, že jejich hudba a písničky fungují, mají úspěch a tak počet představení a návštěvnost se neuvěřitelně zvyšují. 1993 Katapult v plné síle zpět na scéně populární hudby. V dynamickém sledu jede spousta událostí: několik vystoupení v klubu Belmondo v Praze, potom ještě „bez napětí“ v klubu Ponorka, účast na rockovém festivalu ve Vendryni a Hořepníku s ovacemi publika, vychází videokazeta Vendryně ´93, v podstatě záznam Hit album Tour, a vše vrcholí 30. října ve Sportovní hale na Výstavišti vystoupením před Deep Purple. V tisku rozhovory, recenze, články, prostě Comeback jako řemen. Stěžejní článek – „Katapult z Mahagonu“ (Signál – J. J. Vaněk). Koncem roku vydává Říha v licenci Supraphonu reedici desek Katapult (stříbrné live album) a Katapult 2006 jako dvojalbum na CD a MC. 1994 Hned na jaře další výběr na trhu! Všechny zbylé písničky ze slavných singlů vycházejí na Hit album Katapult 2. Počet živých vystoupení se zvyšuje, zájem pořadatelů je obrovský, cestovní plán koncertů je vyprodán na rok dopředu. Jenom v Praze hrál Katapult 3x v RC Bunkr, 2x v Rock Café a 2x v RC Belmondo. V prosinci začíná příprava na nové album. Tlak fanoušků na vydání nové desky sílí. Katapult se zamyká do zkušebny, jsou najmuti dva muzikanti na pomoc při aranžování (K. Dvořák a T. Baroch) a následuje tvrdá příprava, která skončí až 31. března 1995! Vycházejí stěžejní články: „Ocelový Olda v ringu“ – Ring, P. Bošnakov a „Causa Katapult“ – Reflex, M. Tesař. Katapult stačí ještě natočit pro TV a Evropu 2 v divadle v Celetné v Praze koncert „Bez napětí“. 1995 20 let Katapultu! Říha si dává registrovat ochrannou známku Katapult Records a ve studiu SONO v Praze je v dubnu natočena nová deska po dlouhých šesti letech. Katapult Records poskytuje licenci na vydání desky firmě Monitor – Emi a 22. května je expedována na trh s názvem „Chodníkový blues“. Název je odvozen podle titulní stejnojmenné písničky, která provázela Katapult po celou dobu jeho existence. Jinak stručná charakteristika desky Oldovými slovy: „Bláznivá výroční deska!“. V květnu vystupuje Katapult s britskou legendou Slade a hned v červnu se Sweet. V Melodii vychází stěžejní článek „Katapult, legenda po dvaceti letech“ (P. Bošnakov). Ale 22. července přichází šok. Bubeník Milan Balcar po osmi letech spolupráce těžce onemocní a jeho další působení ve skupině nebude v budoucnu možné. Znovu zaúřaduje osud – v Praze je k dispozici Tolja Kohout, zakládající člen skupiny, který se vrátil z Anglie, kam kdysi emigroval. Následuje tvrdá, rychlá akce. Nabídku vrátit se do Katapultu Tolja bere, denně se zkouší a tak Katapult dokáže skoro nemožné. Přesně 18. srpna odehraje v Brně na Velodromu historický koncert se Status Quo. Kruh se uzavírá, Tolja Kohout po čtvrté zpět v Katapultu, a tak vzhůru do budoucnosti, snad až do roku 2006. 1996 První autobiografická kniha Katapult Story je beznadějně vyprodaná. Olda vydává sólové album No Vocal! Tolja Kohout zkouší s Dědkovým synem Michalem - chce dotáhnout Oldův nápad, aby se při koncertech dalo hrát na dvoje bicí. Michalovi je neuvěřitelných 14 let a koncem roku skutečně nastupuje vedle Kohouta. Katapult tak po 21 letech hraje opět ve čtyřech. 1997 Historický okamžik - skupina vystupuje jako jediná ryze rocková skupina v prestižním countryovém klubu CI-5 v Praze. Katapult "drtí" spoustu festivalů a koncertů. 1998 Odchází Tolja Kohout. Michal už suverénně zvládá bubny sám. S Deep Purple a Statu Quo absolvuje Katapult v Praze společný koncert jako "special guest". 1999 23.11.1999 vychází album Konec srandy - dlouho očekávané novinkové album. Vydavatelem je Monitor. Na albu je i hit Pořádnej beat. Křest a prezentace alba byla v pražském Lucerna music baru. 2000 Katapult slaví 25 let. Po mnoha letech opět vychází skupině Katapult singl, tentokrát jen na CD a jen pro média. Kromě hitu S tebou nebo bez tebe z alba Konec srandy je na něm i speciální Medley k 25.výročí skupiny. Vytleskávané výroční turné, ze kterého vzniklo i album "Zlatá deska", která evokuje a i navazuje na úplně první kaťácký živák z roku 1978. A to nejen obalem... 2001 Desítky koncertů po celé české republice. Katapult se potýká se zdravotními problémy, maturitními zkouškami... ale nic nezastaví rockovou legendu v cestě za svými nejvěrnějšími - fanoušky na koncertech. Hraje ve velkých sálech měst i v malých klubech a sokolovnách. 2002 Katapult hraje a hraje a hraje... V pondelí 18.3.2002 vychází již tretí pokracování úspešné rady HIT ALBUM, tedy Hit album 3. Titul tentokráte obsahuje nejen hity z let 1990 - 2000, ale jako speciální historický bonus i pet skladeb nahraných v roce 1975 v pražském Klubu 1 na Strahove. Zajímavostí jiste je, že v techto historických nahrávkách zpívá historicky jediná zpevacka skupiny KATAPULT Ludmila Podubecká. 27.5.2002 na tiskovce v divadle Na Zabradli prevzala skupina KATAPULT tri zlate a jednu platinovou desku. Zlato za Hit album 1, Hit album 2 a 2CD live78/2006, platinu za Hit album 1. Zaroven byla "pokrtena" deska Hit album 3 a predstaven novy videoklip k pisnicce Jen jednou dostat sanci, ve kterem ucinkuje i herec Petr Ctvrtnicek. V ankete CESKÝ SLAVÍK MATONNI 2002 (vyhlasovane v prosinci) se skupina KATAPULT umístila na 13. míste se ziskem 1238 bodu. Poprvé se hlasovalo pomocí SMS zpráv a KATAPULT poskocil z lonského 19.místa. 2003 Rok 2003 zacal pro Katapult tradicne: desítky vetšinou vyprodaných vystoupení po celé republice. K tomu ješte nutno pripocíst prípravy na rok 2006, který se dábelsky blíží. 20.3. tradicní pražský koncert v klubu Futurum. Nekolik vystoupení v TV poradech a zájem rozhlasových stanici o rozhovory s Oldou. 2004 ? 2005 ? 2006 Až se bude psát rok 2006...